Oferujemy Państwu kompleksowe (mechaniczne i programowe) usunięcie Filtra Cząstek Stałych DPF / FAP / DPNR w pojazdach osobowych, dostawczych oraz ciągnikach wszystkich marek.

Nasze usługi w każdym przypadku poprzedzone są gruntowną diagnostyką wszystkich parametrów silnika. Właściwa diagnoza pozwoli rozwiązać problem z Twoim samochodem i uniknąć dodatkowych kosztów.

Objawy zapchanego i źle funkcjonującego filtra cząstek stałych:

  • auto traci moc oraz wchodzi w tryb pracy awaryjnej.
  • wzrasta poziom oleju
  • zwiększyło się zużycie oleju napędowego,
  • na desce wskaźników zapala się kontrolka awarii silnika CHECK, filtra cząstek stałych, świec żarowych,
  • diagnostyka wykazuje zapchany filtr cząstek stałych
  • (P2002, P242F – Filtr cząstek stałych zapchany, za mała skuteczność,
  • P2463 – Filtr dpf- nagromadzone sadze,
  • P2458 – Regeneration Duration,
  • 2A00/2A40/4C5E -System filtra cząstek stałych (Przeciążony/Zablokowany),)
  • brak możliwości awaryjnego wypalenia filtra cząstek stałych, bądź czyszczenie wypalanie nie przynosi efektów.

Czynniki wpływające na zapchanie DPF

  • użytkowanie pojazdu na krótkich dystansach,
  • uszkodzenie układu recyrkulacji spalin EGR/AGR,
  • uszkodzenie czujników temperatury, czujnika różnicy ciśnień
  • niska jakość paliwa,
  • uszkodzenie układu paliwowego,
  • awarie systemu turbodoładowania.

Korzyści wynikające z wyłączenia obsługi filtra :

  • nie przybywa oleju w silniku,
  • mniejsze zużycie paliwa,
  • dłuższa żywotność podzespołów silnika,
  • auto nie wchodzi w tryb awaryjny z powodu zapopielenia filtra ,
  • brak obowiązku uzupełniania płynu eolys.

Przed usunięciem filtra DPF przeprowadzana zostaje diagnostyka komputerowa potwierdzająca konieczność wykonania usługi.
Drugim etapem jest programowanie sterownika silnika. Oryginalny program zgrany ze sterownika ECU podlega modyfikacji tak, aby filtr cząstek stałych nie był obsługiwany. Po wgraniu programu, DPF jest wyłączony, dzięki czemu wkład filtra może zostać mechanicznie usunięty.

Po wykonaniu usługi auto odzyskuje moc, a wszystkie świecące kontrolki awarii silnika gasną. Do modyfikacji elektronicznej używamy oryginalnego, licencjonowanego sprzętu i oprogramowania.
Zawsze jesteśmy w stanie wrócić do ustawień fabrycznych.
Nie używamy programu ECUsafe2. Nie wgrywamy gotowców.

Istnieje możliwość samego wyłączenie obsługi filtra w sterowniku silnika.
Podejmujemy się napraw sterowników: uszkodzonych mechanicznie, po nieudanym programowym usunięciu filtra DPF / FAP  / DPNR oraz po nieudanym flashowaniu.

Zadzwoń i skonsultuj swoją usterkę pod numerem tel.: 693 255 955

Zapraszamy do współpracy klientów indywidualnych,  warsztaty samochodowe oraz firmy motoryzacyjne.

Usunięcie programowe filtra wykonujemy w samochodach osobowych i dostawczych:

VW, Audi, Seat, Skoda
systemy sterowania: EDC15, EDC16, EDC17, Siemens PPD PCR SIMOS 8.x

Fiat, Opel, Alfa Romeo, Lancia, Dacia, Saab, Chevrolet
systemy sterowania: EDC16, EDC17, Marelli MultiJet MJD6, Delco E7x, Delco E8x, Denso, Delphi DCM3.7, Siemens SID

Toyota, Lexus, Mazda, Infinity
systemy sterowania: EDC16, EDC17, DENSO, SID807

Peugeot, Citroen, Renault, Nissan
systemy sterowania: EDC15, EDC16, EDC17, Siemens SID, Marelli MJD, Delphi DCM3.x, DENSO, DCM6.2C

Ford, Jaguar, Volvo, Mazda
systemy sterowania: EDC16, EDC17, Siemens SID807, DENSO

BMW, Mini
systemy sterowania: EDC16, EDC17,  MD1, MG1

JEEP, Chrysler, Land Rover, Mistubishi, Porsche, Dodge, Subaru, Iveco
systemy sterowania:  EDC16, EDC17, DELPHI DCM3.X, SIEMENS SID, DENSO

Mercedes, Smart
systemy sterowania: EDC16, EDC17, Delphi

Kia, Hyundai, Honda, Suzuki
systemy sterowania: EDC16, EDC17, Delphi DCM3.x

New Holland, Piaggio
systemy sterowania: BOSCH EDC17