
Profesjonalna naprawa / regeneracja, klonowanie sterownika automatycznej skrzyni biegów 0AW VL381 Multitronic.
Sterownik skrzyni biegów Multitronic 0AW VL381 znajduje się w pojazdach marki Volkswagen,
Audi :
– Audi A4 B8, B7.
– Audi A5 8F.
– Audi A6 C7 C6.
– Audi A7 4G.
– Audi A8 D4.
– Volkswagen Tiguan.
Oznaczenie sterownika:
Multitronic Hytronic VL381, VL380 8 biegów – okrągła wtyczka.
Naprawy dokonujemy wyłącznie dzięki wykorzystaniu profesjonalnych i licencjonowanych sprzętów diagnostyczno-pomiarowych oraz przy użyciu najwyższej jakości materiałów i części zamiennych.
Regenerujemy sterowniki skrzyni biegów VL381 0AW również po nieudanej naprawie.
Typowe objawy dla uszkodzonego sterownika skrzyni biegów Multitronic VL381, VL381 to:
- Skrzynia biegów przechodzi w tryb awaryjny (fail-safe) i auto traci moc (ramka z biegami PRNDS na wyświetlaczu jest podświetlona lub mruga na czerwono).
- Przy rozgrzanym silniku skrzynia biegów zaczyna działać nieprawidłowo.
- Utrata biegu wstecznego R.
- Brak rozruchu, auto nie odpala.
- Gwałtowna, nieprawidłowa zmiana biegów. Auto szarpie.
- Całkowity brak możliwości jazdy.
- Wyrzucanie biegu podczas jazdy.
- Skrzynia biegów szarpie przy włączeniu na pozycję „D” lub „R”.
- Rozrusznik nie kręci, silnik nie odpala.
- Brak możliwości wybrania biegu.
- Wpływ temperatury na prawidłową pracę skrzyni biegów.
- Usterki występują na zimnym silniku bądź po uzyskaniu odpowiedniej temperatury.
- Nie można wrzucić biegu ani przełączyć, gdy ruszamy wybierakiem.
- Zalane lub zgniłe gniazdo sterownika.
- Uszkodzona wtyczka bądź uszkodzone gniazdo sterownika.
- Wypalona wtyczka bądź wypalone gniazdo sterownika.
Kody błędów z diagnostyki komputerowej świadczące o uszkodzeniu sterownika skrzyni biegów Multitronic VL381, 0AW:
17090, P0706, 001798 – Błąd przełącznika wielofunkcyjnego F125. Czujnik zasięgu transmisji F125 nieprawidłowy sygnał.
17090, P0706 – Przełącznik wielofunkcyjny F125. Transmission Range Sensor Circuit F125 Range/Performance, Implausible Signal.
P0706, 2221 – Czujnik trybu pracy skrzyni biegów F125, niezrozumiały sygnał.
P0705, 17091, P0707, 17092, P0708 – czujnik zakresu przełożenia F125 – sygnał poza zakresem.
8172 – Dźwignia selektora trybu pracy , P0919 00.
01119 – Sygnał rozpoznania biegu.
P0851, 002129 – 006 – Przełącznik Park/Neutral ( Sygnał blokady rozrusznika) zwarcie z masą .
17106, P0722, 2228 – Błąd czujnika obrotów wyjściowych skrzyni biegów G195, brak sygnału. Transmission output speed sensor G195.
17105, P0721, 2227 – Usterka Czujnika Prędkości wyjściowej G195, nieprawdopodobny sygnał.
18201, P1793, 006035 – Błąd czujnika prędkości 2 obrotów wyjściowych skrzyni biegów G196 brak sygnału. Transmission Output Speed Sensor 2 (G196), No Signal.
17100, P0716, P071600 – Czujnik 1 prędkości wejścia skrzyni biegów G182 niewiarygodny sygnał – sporadyczny.
17101, P0717, P071700, – Błąd czujnika obrotów wejściowych skrzyni biegów G182. Czujnik prędkości (G182) brak sygnału.
17137, P0753 – Zawór elektromagnetyczny zmiany biegów 1 (N88). Usterka elektryczna.
17134, P0750 – Zawór elektromagnetyczny zmiany biegów 1 (N88).
17135, P0751 – Shift Solenoid 1 (N88) Malfunction, electric error, Circuit Failure, Short to Ground – Intermittent.
18226, P1818 – Zawór kontroli ciśnienia 2 N216 usterka elektryczna.
18227, P1819 – Zawór kontroli ciśnienia 2 N216 obwód otwarty / zwarcie do masy.
P1818, 18226 – Pressure Control Valve 2 (N216) Electrical Malfunction. Electrical fault.
P181300 – Zawór regulacji cisnienia 1 N215 – elektryczna usterka w obwodzie prądowym.
P1813, 18221 – Zawór regulacji ciśnienia 1 (N215) Usterka elektryczna.
P181300 – Zawór regulacji cisnienia 1 – elektryczna usterka w obwodzie prądowym
P1814, 18222 – Zawór regulacji ciśnienia 1 N215 obwód otwarty lub zwarty do masy.
P1815, 18223 – Pressure Control Valve 1 (N215): Short to Plus.
18183, P1775, 18181 ( P1773 ) – Błąd czujnika ciśnienia G193.
18173, P1765 – Błąd czujnika ciśnienia G194.
18165, P1757 – Napięcie zasilające, supply voltage, open circuit. Power supply, interruption.
17111, 001831, P0727, P0272 – Sygnał liczby obrotów ze sterownika silnika . Brak sygnału obrotów ze sterownika silnika.
18034, P1626 – Missing message from the gearbox ecu.
P0730, 17114, 001840 – Monitorowanie przełożenia biegów. Błędny współczynnik przełożenia. Gear ratio monitoring. Incorrect Gear Ratio
18149, P1741 – Osiągnięty limit adaptacji sprzęgła Clutch Pressure Adaptation Limit Reached.
P171F 00 – Czujnik 2 prędkości wału wejściowego skrzyni biegów brak sygnału / Transmission input shaft speed sensor 2 implausible signal
P171E00, P171E 00 – Czujnik 2 prędkości wału wejściowego skrzyni biegów brak sygnału / Transmission input shaft speed sensor 2 no signal.
P171E, 2230 – Czujnik prędkości wejściowej/turbiny 2 – brak sygnału.
P171F, 2226 – Czujnik prędkości wejściowej skrzyni biegów 2 (brak sygnału sygnał nieprawidłowy).
18132, P1724 – Sygnał blokady rozrusznika.
P1761, 18169 – Elektromagnes blokujący dźwignię selektora (N110).
Brak komunikacji CAN ze sterownikiem skrzyni biegów.
Zapraszamy do współpracy klientów indywidualnych, warsztaty samochodowe oraz firmy motoryzacyjne.
Zaufaj firmie z wieloletnim doświadczeniem, pracującej na profesjonalnych urządzeniach.
W przypadku naprawy wysyłkowej, sterownik skrzyni biegów Multitronic wystarczy zdemontować i wysłać lub dostarczyć go osobiście do naszego serwisu.
Do wysyłanego sterownika należy dołączyć adres zwrotny z numerem telefonu oraz kody błędów DTC zapisane podczas diagnostyki komputerowej.
Możliwy również demontaż / montaż oraz naprawa sterownika skrzyni biegów w siedzibie naszej firmy po wcześniejszym uzgodnieniu terminu.
Na naprawiony sterownik 0AW VL381 udzielamy 12 miesięcznej gwarancji.
Wysyłki proszę kierować na adres:
Jtronic – elektronika samochodowa
Jarosław Jagiełka
ul. E. Orzeszkowej 10
98-300 Wieluń
tel.: +48 693 255 955
Przykładowe numery sterowników skrzyń biegów Audi Multitronic 0AW:
0AW927156E / 0AW 927 156 E
0AW927156G / 0AW 927 156 G
0AW927156H / 0AW 927 156 H
0AW927156K / 0AW 927 156 K
01J927156HH / 01J 927 156 HH
01J927156HT / 01J 927 156 HT
01J927156HN / 01J 927 156 HN
01J927156JF / 01J 927 156 JF
01J927156JG / 01J 927 156 JG
01J927156JH / 01J 927 156 JH
01J927156JJ / 01J 927 156 JJ
W wyniku wad konstrukcyjnych oraz reakcji elektrochemicznych jakie zachodzą wewnątrz sterownika Multitronic VL381 dochodzi do uszkodzenia linii zasilania komputera.
Usterka powoduje brak możliwości połączenia się testerem diagnostycznym ze sterownikiem skrzyni biegów oraz brak możliwości odpalenia auta.
Pozostałe moduły sygnalizują kodami błędów o zaniku komunikacji z TCU VL381.
Elektronicy w naszej firmie potrafią odzyskać dane z tak uszkodzonego sterownika w celu zaprogramowania nowej jednostki sterującej pracą skrzyni biegów.
Zapraszamy do kontaktu!
Jeżeli Państwa sterownik skrzyni biegów Multitronic uległ awarii, możemy zaproponować usługę sklonowania / przeniesienia danych na drugi sterownik.
W przypadku braku komunikacji z oryginalnym sterownikiem dopiszemy nowy sterownik do auta. Dopisane zostaną dane immobilizera oraz pamięci flash i eeprom.
Odzyskujemy również dane z uszkodzonych elektrycznie, mechanicznie oraz spalonych sterowników skrzyni biegów , których naprawa jest niemożliwa.
Podczas klonowania wszystkie dane kalibracyjne jak i oprogramowanie sterujące pracą skrzyni zostaje przeniesione na nowy sterownik 1:1.
Nie jest wówczas konieczne kodowanie oraz dopisywanie immobilizera.
Przykładowe numery sterowników które obsługujemy:
0AW927156G, 0AW927156K, 0AW927156H, 0AW927156E,0AW927156E, 0AW927156G, 0AW927156H, 0AW927156K, 0AW927156E, 0AW927156G, 0AW927156H, 0AW927156K, 4G1927155, 4G1927155F, 4G1927155E, 8K0927155AF, 8K0927155AG 8K1927155A, 8K1927155K, 8K1927155M. 4G1927155, 4G1927155F, 4G1927155E, 8K0927155AF, 8K0927155AG, 8K0927155AH, 8K0927155B, 8K0927155T, 8K0927155E, 8K0927155C, 8K1927155, 8K1927155A, 8K1927155K, 8K1927155M, , 8K0927155AH, 8K0927155B, 8K0927155T, 8K0927155E, 8K0927155C, 8K1927155.