Wyłączenie AdBlue w Audi A6 C8 2.0 40 TDI 204KM. Jak poradzić sobie z uszkodzonym Systemem SCR?

Wyłączenie AdBlue w Audi A6 C8 2.0 40 tdi 204 KM. Jak poradzić sobie z uszkodzonym systemem redukcji katalitycznej SCR – AdBlue?

Z doświadczenia wiemy, że system AdBlue potrafi być źródłem wielu problemów, a próby naprawy usterek są czasochłonne i bardzo kosztowne.
Problemy, objawy uszkodzeń i korzyści z usunięcia AdBlue opiszemy na przykładzie Audi A6 C8 2.0 40 tdi 204 KM ze sterownikiem MD1CS004 firmy Bosch.

Jak rozpoznać problem z AdBlue?

Właściciel auta po kilkukrotnym przejściu silnika w tryb awaryjny zgłosił się do naszego serwisu z prośbą o diagnostykę systemu SCR.

Objawy skłaniające klienta do wizyty w naszym warsztacie :

– Komunikaty na wyświetlaczu pokładowym informujące o konieczności dolania mocznika mimo pełnego zbiornika AdBlue.
– Kontrolki na desce rozdzielczej sygnalizujące awarię AdBlue.
– Odliczanie kilometrów do momentu unieruchomienia auta.
– Ograniczenie prędkości pojazdu.
– Tryb awaryjny silnika. Brak mocy pojazdu.
– Brak możliwości jazdy utrudniający normalną eksploatację auta.

Jak wyglądał proces usuwania AdBlue w Jtronic elektronika samochodowa ?

Pierwszym etapem wykonania usługi jest diagnostyka komputerowa potwierdzająca konieczność naprawy bądź usunięcia systemu AdBlue.

Diagnostyka parametrów systemu SCR oraz analiza błędów DTC wskazała na poniższe awarie:

– Za niskie ciśnienie środka redukującego.
– Awaria systemu NoX.
– Uszkodzenie ogrzewania mocznika AdBlue.
– Uszkodzenie modułu sprawdzania jakości środka redukującego – brak komunikacji.
– Uszkodzenie zbiornika, w którym znajduje się mocznik.

Przyczynami awarii w aucie mogą być poniższe usterki:

– Uszkodzenia czujników NoX.
– Uszkodzenie modułu AdBlue.
– Uszkodzenie grzałki w zbiorniku AdBlue.
– Krystalizacja, zanieczyszczenie mocznika.
– Uszkodzenie pompy AdBlue.
– Awaria wtryskiwacza AdBlue, dozującego mocznik do układu wydechowego.

Po konsultacji z klientem i oszacowaniu kosztów naprawy podjęliśmy decyzję o całkowitej dezaktywacji systemu AdBlue SCR.
Kolejnym etapem po diagnostyce jest proces całkowitego usunięcia systemu AdBlue.

Indywidualne strojenie (AdBlue OFF) na podstawie oryginalnej, seryjnej mapy sterownika silnika MD1CS004.

Modyfikację wykonujemy tylko na stworzonych przez siebie indywidualnych rozwiązaniach.

– Odczyt mapy se sterownika. Pobrane dane są archiwizowane w postaci kopii zapasowej.
– Piszemy indywidualny program pod konkretny model sterownika (MD1CS004) i samochodu.
– Wgrywamy profesjonalną modyfikację oprogramowania (AdBlue OFF) do komputera silnika.
– Wykonujemy próbę drogową auta i robimy niezbędne resety układu.

Po dezaktywacji układu SCR samochód odzyskał pełna moc, tryb awaryjny, błędy i komunikaty o awarii AdBlue zniknęły.

Czy warto wyłączyć system AdBlue? Czy to się opłaca? 

Użytkownicy pojazdów mechanicznych z silnikiem diesla coraz częściej decydują się na wykonanie usługi AdBlue OFF.
Powodem popularności tej usługi są oszczędności ale również:

– Brak awarii AdBlue.
– Brak wysokich kosztów napraw systemu.
– Brak konieczności dolewania płynu AdBlue.
– Brak niespodziewanych spadków mocy i trybów awaryjnych silnika.

Dotknęła Cię usterka AdBlue? Auto straciło moc i świecą się kontrolki awarii silnika?? 

Skontaktuj się i umów na wizytę w naszym serwisie lub wyślij do nas sterownik silnika.
Dezaktywacja AdBlue to jedyny skuteczny sposób na pozbycie się problemów układem SCR.

Kilkunastoletnie doświadczenie, podnoszenie kwalifikacji i certyfikowane urządzenia do modyfikacji oprogramowania zapewniają bezpieczeństwo i skuteczność wykonanej usługi.
Jesteśmy specjalistami od usuwania AdBlue w pojazdach osobowych, busach, pojazdach ciężarowych lub maszynach budowlanych.

Zadzwoń! Odpowiemy na Twoje pytania i rozwiążemy problem z AdBlue w Twoim pojeździe.

Zadzwoń i skosultuj usterkę !